You are here: Home / Santai / Jom Uji Minda

Jom Uji Minda

 

Ok cuba korang perhatikan gambar kat atas tu.

Sekarang korang cuba sebutkan warna perkataan tersebut. Jangan sebutkan perkataan tu tau. Tapi sebutkan warna je.

Susah tak? Mesti korang pun pelik kan. Kenapa susah sangat nak sebut warnanya?

Nak tahu jawapannya?

Hal ini berlaku kerana otak sebelah kanan sedang mengenalpasti warna dan otak sebelah kiri sedang mengenalpasti perkatan.

 

About Puteri Kasih

Bukan seorang tuan puteri kayangan, cuma insan biasa yang meminati bidang penulisan. Mula aktif berblog sekitar tahun 2011. Seorang pencinta kucing dan bakal seorang novelis. Berpegang pada prinsip tewas tidak bererti gagal selamanya

26 comments

  1. awk saja jaa kn bg sy penin2, hukk…

  2. puteri..ayie boleh sebut dgn mudah….senang aje… :)

  3. Hahaha..dah pernah main dah benda ni masa g satu kem motivasi..akal kita membaca tulisan, susah sikit la nak sebut warnanya..

    siapa yg boleh buat semuanya betul mmg hebat lah.. :)

  4. senang jeee…ikut warne…bkn ikut perkataan..:)))

  5. dua-dua otak sedang berfungsi ye Puteri…

  6. lau sebut pelan2 ok je..lau cepat2 tesasul2..hikhikhikk..saja je wat mama feninnnnnn ea..babab kang..

  7. haha..senang je pun..

  8. kena pakai cermin mata 3D baru tak pening tgk tulisan tu…

  9. kelakar juga kan, sebab tengok macam benda mudah tapi kena fikir juga sebelum nak sebut kan :)

  10. hahaha… :P

  11. warna kuning pling senang sebut..kih kih kih

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Scroll To Top