You are here: Home / Bicara Hatiku / Gotong Royong

Gotong Royong

 

Happy Sunday korang.

Harini kawasan perumahan puteri ada gotong royong. Nak join ke tak?

Mestilah join kan. Semangat kejiranan perlu ada. Bila kawasan perumahan bersih, tak la sakit mata ini memandang. Tenang rasa hati.

Tapikan puteri terfikir juga, berapa ramai akan turut serta kali ini. Dulu pernah juga ada gotong royong. Tapi hampeh, kebayakkan dari mereka duk bersih depan rumah sendiri je. Sapu-sapu sikit, lepas tu terus masuk dalam rumah.

Adoiyai kalau itu cara bergotong-royong..baik tak yah.  Kalau buat sesuatu buatlah dengan ikhlas.. yer tak. Sekurang-kurangnya bersihlah kawasan sekitar kan. Takdelah nanti kes denggi ke apa kan.

Ok la puteri nak gi bergotong royong dulu. Nanti puteri update yer :)

 

 

About Puteri Kasih

Bukan seorang tuan puteri kayangan, cuma insan biasa yang meminati bidang penulisan. Mula aktif berblog sekitar tahun 2011. Seorang pencinta kucing dan bakal seorang novelis. Berpegang pada prinsip tewas tidak bererti gagal selamanya

17 comments

  1. wah…bagus PK..tahniah sbb sertai gotong royong bersihkan kaw peumhan kan..mama kalau sertai gotong royong senang sikit..sbb ramai ank2 murid mama kaw tman yg sama..apa lagi kita org akan wat mcm mna gotong royng kat skola lah…dah mcm pro lakatakan..almaklomlah…cikgu ni lah jugak,kerani,tukang cat,tukang cuci..n mcm2 lgik tau..tu blom kes buat line kat pdg…nak harapkn ckgu lelaki ni..lambat bebeno..mama x suka nk ckp byk kali..so…wat la dgn kwn2 n budak netball n olahraga…kdg2 best jugak…experience kan…as ni mama nak tgk pic PK pegang pongkes ker….penyapu ker…PK tau ke apa itu PONGKES??? cer jwb!!hahha

    selamat bergotong royong!!!!

    • pk sungguh kecewa mama..hmm gotong royong macam tak menjadi je…rasa nak je pk gi rumah orang dan ketuk pintu suh keluar..hahahaha

      yang berkumpul tak sampai pun 10 org..last2 terpaksa di cancelkan….hukhukhuk

      mama nak tgk pk pegang penyapu n pongkes ke? nanti pk ambil gambar bila bersihkan rumah sendiri…hahaha

      • laaa…yeke…JKKK taman perumhn Pk kene wat pos mortem lacm ni….kena bg tau awal kpd semua penduduk…atau ponkene wat 1 program lain ..masukkn lah acara2 yg org2 skrg ni suka beno…org melayu skrgni suka sgt tang hiburan2 ni..tpi mama x brpa suka …apa yg ptg…org yg bermakenaan patot pikirkNy b wat pertandingan kwsn rumah yg terbersih n tercantik..cri sponsor…bole apa….

  2. wonderpet….yang penting kerjasamaaa

  3. SLMT HR AHD DEAR..ER..BAEK XYAH LA KALO SUME CAMTU..HUHU..TP KALO TMPAT GUA NI LAIN LAH ASL GTG RYONG JE MSTI ADE MASAK2 KAN ORG PUN RAJIN BUAT KEJE.NNTI LPAS NI PUTRI BUAT LE CAMNI YE BARU PADU..HEHE..

  4. sepatutnya bila bergotong royong perlu ada sifat bekerjasama kan

  5. Wah..bagus gotong royong tu..kawasan perumahan kat sini tak perna lagi gotong royong. Sebab diana tgok yg ptg rumput, bersihkan jalan semuanya majlis perbandaran..tapi kalau kat kampung, gotong royong mmg sangat meriah..suka sangat2.. :)

    • rasannya semangat bergotong royong dah semakin dilupakan di kawasan bandar. Semua dah mengamalkan prinsip kau kau…aku aku

  6. bergotong royong…macam dah lama tak dengar perkataan ni..ermmm rasa macam dah jadi bahasa klasik jer sekarang.

    tu laa bezanya orang dulu dgn sekarang. kalau dulu semua kerja dlm masyarakat akan dilakukan secara bergotong-royong tapi sekarang dgn alasan sibuk, byk kerja masing2 dah buat hal sendiri. kau2 aku2 =(

  7. pu3, mana gambar gotong royong…pu3 sapu dpn rumah aje ke atau pergi menjelajah serata lorong

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Scroll To Top