You are here: Home > berita > Di Gigit Anjing Ketika Bermain

Di Gigit Anjing Ketika Bermain

Kanak-kanak Di Gigit Anjing | Di Gigit Anjing Ketika Bermain | Alahai kesiannya puteri tengok gambar adik yang kat atas tu. Namanya Dhiya Qairina. Adik Dhiya yang berusia tujuh tahun ini telah di gigit dan dicakar oleh seekor anjing milik jirannya ketika dia sedang bermain di luar rumah.

Kejadian ini berlaku di Taman Perumahan Bandar Perda, Bukit Mertajam, Pulau Pinang, petang ahad lalu.

Mujurlah ayahnya Muhammad Nur Akmal Abdul Latif yang melihat kejadian tersebut sempat menyelamatkannya.

Kepada mereka yang mempunyai haiwan peliharaan yang mungkin mampu mencederakan orang, puteri harap mereka sentiasa mengawasi haiwan peliharaan mereka. Sekurang-kurangnya pastikan pintu pagar terkunci agar haiwan itu tidak dapat keluar.

Dan kepada ibu-bapa, pastikan anak-anak sentiasa bermain di kawasan yang selamat.

Semoga adik Dhiya cepat sembuh.

 

About Puteri Kasih

Bukan seorang tuan puteri kayangan, cuma insan biasa yang meminati bidang penulisan. Mula aktif berblog sekitar tahun 2011. Seorang pencinta kucing dan bakal seorang novelis. Berpegang pada prinsip tewas tidak bererti gagal selamanya

15 comments

  1. Kasihan! Banyak dah bukti kecederaan parah apabila kena gigitan anjing, takkanlah tuan punya anjing tutup mata dan tutup telinga ye…

  2. Teruknya,saya pun pernah digigit tapi tak seteruk ni.

  3. tuan punya anjing patut btanggungjawab.. jgn bela klau x bole jaga leklok…

  4. alahaaii…kesian nya dia..

  5. adessssss akitnyerr……..sheannn

  6. ahhhh sakit sakit..kesiannya +___+

  7. boleh jadi isu sensitif nih.

  8. kesiannye.. huhu.. patutnye tuan anjing tu xboleh bagi lepas ke luar anjing tu.. teringat jiran depan rumah.. pagar die bukan main tinggi lagi sebab nak halang anjing die dari melompat keluar pagar..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Scroll To Top