You are here: Home / Isu Semasa / 2.5 Juta Rakyat Malaysia Tidak Kahwin

2.5 Juta Rakyat Malaysia Tidak Kahwin

2.5 Juta Rakyat Malaysia Tidak Kahwin | Tadi puteri terbaca satu artikel di Sinarharian yang menyatakan hampir 2.5 juta rakyat malaysia yang berusia lebih dari 25 tahun keatas iaitu hampir 16.7% penduduk Malaysia, tidak atau masih belum berkahwin.

Wah tinggi juga peratusannya kan. Dan puteri juga salah seorang yang mewakili peratusan tersebut…hikkk

Apa yang dapat puteri rumuskan dari artikel tersebut adalah, peratusan lelaki yang belum berkahwin mengatasi peratusan wanita iaitu hampir 55.6% dari jumlah 2.5 juta rakyat.

Jadi kaum wanita tidak perlulah terlalu risau masih ramai lelaki yang diluar sana masih bujang tak perlulah nak kacau rumah tangga orang.

Ok berbalik pada topik perbincangan, antara sebab-sebab utama mereka-mereka ini tidak berkahwin adalah kerana masalah kewangan, tiada calon yang sesuai, kerjaya, komitmen keluarga dan juga ada beberapa sebab-sebab lain seperti selesa hidup membujang.

Kepada semua yang masih sedang membujang di luar sana (termasuk diri sendiri) hikkk, puteri doakan semoga bertemu dengan calon yang sesuai dan semoga jodoh dipermudahkan dan dipercepatkan :)

 

About Puteri Kasih

Bukan seorang tuan puteri kayangan, cuma insan biasa yang meminati bidang penulisan. Mula aktif berblog sekitar tahun 2011. Seorang pencinta kucing dan bakal seorang novelis. Berpegang pada prinsip tewas tidak bererti gagal selamanya

24 comments

  1. aku x kawen lagi no 2 3 dan 4.. masuk list tak ? ha ha ha .. sjer jer melawak…

  2. jodoh pertemuan di tgn tuhan…kene doa+ usaha +istiqamah + tawakkal, insyaAllah .

  3. ehhh ramainya tak kawen…nak kawennn hehe

  4. kursus kawen pun blom daftar lagi ni, huh…

  5. target kahwin umur 26 insyaAllah.. takut plak tiba2.. hari tu bukan main berangan lagi xsbr nk kahwin.. hahaha…

    p/s: semoga cepat2 sis ditemukan dgn calon yang sesuai dan terbaik utk sis.. ;D

  6. Ramainya lelaki yang belum berkahwin. Hehe. ^_^ Semoga Cik Puteri bertemu dengan calon yang sesuai :)

  7. ni yg membuatkan uncle sedih sangat-sangat nih …. takpa…uncle stok lagi 3 masih kosong hahahhahahaha ….

  8. semua faktor diatas tu mcm ada mengena dgn ayie jer..haha3

  9. pet xmsuk la sbb xsmpi umo tu lgi :P tp best hdup membujang :D

  10. takde sapa yang nak tu pasal tak kawin lagi :)

  11. Moga mereka dibukakan hati untuk menerima perkahwinan sebagai suatu sunah Nabi SAW…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Scroll To Top