You are here: Home / Pendapat / Artis Saman Menyaman Dah Menjadi Trend?

Artis Saman Menyaman Dah Menjadi Trend?

See You In Court.

Alahai, isu saman menyaman ni dah menjadi seumpama permainan mahupun trend dalam dunia hiburan tempatan. Cakap sikit…saman, salah sikit…saman.

Nampaknya cara berbincang secara baik dah semakin lenyap.

Isu terbaru yang sedang hangat diperkatakan adalah antara dua artis jelitawan iaitu Neelofa dan Anzalna Nasir.

Kadang-kadang puteri tertanya-tanya juga, bila saman-menyaman ni, menguntungkan tak mana-mana pihak?

Apa yang pasti, peguam memang untung la kan..hikk

Tapikan bila difikirkan balik, buat apalah nak membazir duit saman menyaman ni. Bukannya dapat apa pun. Membazir duit je.

Kan lebih elok andainya mendermakan duit tu untuk kebajikan atau badan amal, sekurang-kurangnya dapatlah membuat kebajikan. Itukan jauh lebih baik dari mengutuk dan menikam belakang sesama sendiri. Buat tambah dosa je.

Anyway tu hak masing-masing. Cuma pada pandangan puteri, isu saman menyaman ini lebih kepada sesuatu yang negatif terutamanya buat mereka yang masih baru dan sedang mula meningkat naik. Ia seolah mencemarkan nama baik sendiri yang baru mulai dikenali dan diminati

Sepatunya kerjaya perlu lebih diutamakan. Biarlah orang nak kutuk ke apa, andainya kita di pihak yang benar, peduli je kata-kata orang. Masuk telinga kanan keluar telinga kiri. Yang penting hanya perlu buktikan kita mampu berjaya walaupun orang asyik mengata tentang kita.

Harapnya mereka dapat selesaikan masalah sesama sendiri secepat mungkin dan tumpukan semula pada kerjaya.

 

About Puteri Kasih

Bukan seorang tuan puteri kayangan, cuma insan biasa yang meminati bidang penulisan. Mula aktif berblog sekitar tahun 2011. Seorang pencinta kucing dan bakal seorang novelis. Berpegang pada prinsip tewas tidak bererti gagal selamanya

41 comments

  1. buang masa je saman menyaman ni..buang duit lagi..sibuk nak settle kes diorang, kes lain banyak tertangguh..kan :D

  2. buang duit je..kan baik kalau kita sedekah kat mana2 kebajikan.dapat jgk pahalanya..hihi :D

  3. selak sikit kena saman..terkata sikit kena saman..naik gerun uncle nak citer pasal artis hihihhi

  4. kehidupan glamour artis boleh ‘mengelapkan’ pandangan mata jika x pandai mengurusnya dgn baik.

  5. Betul2 :) Membazirkan duit je kan. :D hehe

  6. biasa lah sis.. dh byk duit smpai xtau nak guna mcm mana lagi dah.. sbnrnye baru tau pasal neelofa dan anzalna ni.. ntah pape je la..

  7. dunia barat pnya trend laa ni, sebelah sini dh jangkit sama…

  8. tau takpe zie

  9. Sebaiknya pilihlah jalan berdamai, agar dendam tidak berpanjangan…

  10. A’ah lah.. perasan jugak…. dah jadi macam satu trend baru sekarang ni.. bagi saya, lebih baik setel kat luar court :D

  11. dah tu peluang nak dapat side income lumayan..

    padahal, boleh aje maafkan. lagi baik.

  12. Salam..aha..kisah dua retis ni ya..

    Buang masa+duit+tenaga.

    Bakat takda mana..propa saja depa…haih..entahlah ptri..tak syiok retis2 skrg..jalan citer pusing2 tangtu juga, wahahaha.

  13. manusia memang tidak lari dari kesilapan dan kontroversi,,,

  14. artis ni, nanti mungkin kalau berborak dgn rakan pun ada boleh kena saman haha

  15. kalau dah terlampau ego dan lupa diri jadi mcm inilah

  16. pantang silap je.. saman..saman.. saman.. haish mmg dah mcm trend dh skrg ni

  17. hahaha. tu lah dia. macam macam perangai retis ni. dua2 cantik pulak tu. bila jadi cmni. muka cantik pun x guna~

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Scroll To Top