You are here: Home > Pendapat > Apa Erti Kekayaan?

Apa Erti Kekayaan?

Bila bercakap tentang kekayaan, kita selalunya akan membayangkan wang yang banyak dan kehidupan yang penuh kesenangan. Mampu memiliki segala apa yang diidamkan. Namun adakah itu maksud kekayaan yang sebenarnya, hanya berlandaskan duit semata-mata.

Semasa berblogwalking, puteri telah membaca satu entri ini yang bertajuk “KAYA PUN ADA BANYAK KATEGORI KE” jadi terlintas di hati nak share ngan korang semua. Nasib baik la tuan  blog tu dengan baik hatinya mengizinkan puteri untuk meminjam entrinya.

Rupanya kekayaan ini dibahagikan kepada 7 kategori iaitu :-

Kaya Dalaman, Kaya Kesihatan, Kaya Perhubungan, Kaya Kerjaya, Kaya Legasi, Kaya Pengalaman dan Kaya Ekonomi. (nak tahu maksudnya, sila klik kat SINI)

Pada pendapat korang? Kategori kaya yang mana yang lebih penting?

Kalau ikutkan puteri, kategori kaya kesihatan yang paling penting kerana kalau kita sakit dan terlantar pastinya kita tidak mampu nak mencapai kekayaan yang lain.

Pandangan korang pula?

 

About Puteri Kasih

Bukan seorang tuan puteri kayangan, cuma insan biasa yang meminati bidang penulisan. Mula aktif berblog sekitar tahun 2011. Seorang pencinta kucing dan bakal seorang novelis. Berpegang pada prinsip tewas tidak bererti gagal selamanya

31 comments

  1. setuju ngan puteri..kaya kesihatan paling penting :D

  2. kalau kaya, leh makan cendol hari-hari!

  3. setuju dengan puteri.. kesihatan yg paling penting… duit banyak tapi tak sihat tak guna juga kan..

    ** tetiba nak haloba kejap ( berangan) kaya dari segala segi (bestkan ) kekekke

  4. baru tahu kaya tu banyak kategori..tp mmg kaya kesihatan paling penting ^^

  5. masing2 ada pros and cons nya.. yg paling penting, kita pndai seimbangkan kesemua aspek tu.. jgn smpai merana diri.. hehe

  6. kaya kesihatan lagi penting kn :D

  7. slah satu kategori kt atas akan beri kita pluang utk usaha dapat semua jenis kategori kaya tu :)

  8. walau apa pun definisi kaya…semuanya utk di kongsikan dgn org lain..kn puteri?

    sama ada harta..ilmu..atau sbgnya… ^__^

  9. Apalah erti kekayaan…
    Jika tidak mahu membantu golongan yang memerlukan…

  10. kaya ilmu x der ker?..hehe

  11. Biarlah saya Kaya dari segi iman :)

  12. betul tu azie…kena usahakan la :)

  13. kekayaan yang paling beharga adalah kekayaan hati……….

  14. kaya kasih sayang sememangnya amat bermakna kan mama :)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Scroll To Top