You are here: Home > Santai > Korang Suka Main Mercun?

Korang Suka Main Mercun?

Dari tadi puteri duk cari idea nak buat entri tapi langsung tak muncul-muncul tiba-tiba terdengar ‘pong pang pong pang’. Siapalah yang main mercun kul 2 pagi ni? Tak reti ke orang lain tengah tidur.

Korang suka main mercun? Puteri memang suka main mercun masa zaman kanak-kanak dulu.  Sekarang pun masih suka main lagi..hehe

Tapi tak pernah sekali pun puteri cuba buat mercun buatan sendiri. Korang pernah cuba?

Semalam puteri ada ternampak satu gambar kat FB, kecederaan akibat bermain mercun buatan sendiri. Memang gambar itu sangat mengerikan. Tapi sayangnya, puteri lupa nak save gambar tu, kalau tak boleh juga puteri letakkan kat entri ni.

Kepada adik-adik, abang-abang dan kakak-kakak sekalian, (eh kakak-kakak pun main mercun gak eh) sila berhati-hati ketika bermain mercun. Jangan sampai membahayakan diri anda dan juga insan-insan lain.

p/s  dulu suka main mercun roket yang masuk dalam botol pastu bakar..

 

About Puteri Kasih

Bukan seorang tuan puteri kayangan, cuma insan biasa yang meminati bidang penulisan. Mula aktif berblog sekitar tahun 2011. Seorang pencinta kucing dan bakal seorang novelis. Berpegang pada prinsip tewas tidak bererti gagal selamanya

43 comments

  1. gambar kecederaan yg tangan hancur tu kan? hehe ngeri jgk tengok… Rizal suka main mercun gak… paling faveret mercun thunder clap.

  2. x suka sbb membazir & merbahaya…

  3. kitorang adik beradik mmg xminat main mercun.. tambah pulak bapa x bagi.. hehe

  4. suka main y xmerbahaya ja.. ngeri je tgok putus itu ini.. huhu

  5. uncle tak leh dengar bising-bising..bunyi belo meletup pun jenuh melatah hahaha..time raya mmg menggerunkan..tambah pulak umah mertua di kampung….meriam bulu selamba main tepi umah…bila polis mai..pakat-pakat sembunyik bawah parit hahahha

    • bila dengar bunyi meriam bulu..uncle pun tak berenti melatah la eh..hehehe

      pandai diorang sembunyi kan uncle..hehe

  6. Tak pernah main mercun sebab takut. hee. :D

  7. setakat ni diam jer lom masa lagi mercun berbunyi heee.slt berpausa sahabatku

  8. selalu tengok hb dan abang2 kat kg main.. semua jenis depa rembat.. kalau yg kuat tu tutup telinga je la.. hehhehe akak ni penakut

  9. dulu2 suka gak main..skng rasa mcm membazir lak..hehe

  10. smpai skrang x sampai 5 mercun yang aku main, aku tak main mercun sbb ibu bapa x suruh :)

  11. zaman sekolah dulu mmg giler2 main mercun nih..sipa boleh berperang.. hahah

  12. masa kecik2 dulu suka la main sekarang ni tgk anak buah main je lah..hehe

  13. tak pernah main gak eh?

  14. Haikal suka main mercun . setiap tahun memang tak terlepas main mercun . hehe tp tak de lah sampai main mercun yang bahaya mcm mercun bola , meriam semua sbb tahu dia punya risiko :)

    Main mercun pop je hahahaa

  15. dulu kecik2 mmg kaki main mercun woO~ sampai je nak raya msti rindu..kalau ini barang tak dapat boleh potong selera nak raya tau..hahaha~

  16. mercun ni bahaya kalau dimain tiap2 hari lebih2 lagi yg diubah suai.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Scroll To Top