You are here: Home > berita > Simpan Bayi Dalam Beg Galas

Simpan Bayi Dalam Beg Galas

sekadar hiasan

Bayi Disembunyikan Dalam Beg Galas | Seorang pelajar yang berusia 16 tahun dikatakan telah melahirkan anak di asrama sekolahnya dan kemudiannya menyembunyikan bayi tersebut dalam sebuah beg galas.

Alahai macam-macam berita sekarang ni kan. Bilalah para pelajar nak sedar akan tanggungjawab mereka kepada ibu dan bapa untuk menumpukan perhatian pada pelajaran dan menjaga maruah diri dan keluarga.

Mengikut cerita yang puteri baca, pelajar dari Kuala Terengganu ini mengadu sakit perut dan di hantar untuk mendapatkan rawatan di Hospital Sultanah Nur Zahirah. Dia kemudiannya mengadu kepada doktor bahawa dia baru melahirkan seorang bayi perempuan. Pelajar itu turut memberitahu bahawa mayat bayinya telah disembunyikan dalam beg galas dan telah diberi kepada seorang rakannya untuk di simpan tanpa memberitahu isi kandungan beg itu.

Mayat bayi yang dikatakan ada kesan lebam pada bahagian kepala dan terdapat air dalam paru-paru juga mengalami pendarahan yang teruk dijumpai dalam beg galas yang dibawa rakannya ke hospital.

p/s kesian bayi yang tak berdosa tu kan

 

About Puteri Kasih

Bukan seorang tuan puteri kayangan, cuma insan biasa yang meminati bidang penulisan. Mula aktif berblog sekitar tahun 2011. Seorang pencinta kucing dan bakal seorang novelis. Berpegang pada prinsip tewas tidak bererti gagal selamanya

33 comments

  1. giler btul kes ni…

  2. kes2 pembuangan bayi memang selalu kita dengar…memang menyayat hati…ermmm

  3. makin menjadi-jadi kes buang bayi sekarang ni kan..

  4. ish2.. mcm2 la org skrg nh.. huhu

  5. budak2 zaman skrg ni sis.. xtau la nk ckp macam mane.. huhu

  6. cerita tentang bayi ni membautkan uncle cepat tersentuh…apa nak jadi dunia sekarang nih? orang yang menharapak zuriat…menangis siang malam berdoa…tapi ada yg dapat..dibuang-buang pulak..

    • tulah uncle…diorang ni kalau tak nak anak tu..elok diberikan kepada yang nak sangat mendapat zuriat. ini tak..diorang bunuh pula….kejam

  7. akhir zaman…. kesian semuanya… baik bayi… budak sekolah tu… kesian umat bangsa aku…

  8. dai d pukul klu tak masakan ada kesan2 lembam..?

  9. takut bila baca berita macam ni,

  10. kroniknya..jika didikan yg betul pastinya perkara ini x terjadik..

  11. ish..kesian nye..~

  12. tulah…memang kejam kan

  13. Dimanakah sifat perikemanusiaan mereka???

  14. sanggupkan.. kesian bayi yg tak berdosa..

    bertambah2 dosa..

  15. takde tempat lain ke nak simpan?? grr..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Scroll To Top