You are here: Home > Isu Semasa > Senarai Terkini Calon Untuk PRU13

Senarai Terkini Calon Untuk PRU13

Keputusan Terkini Penamaan Calon Pilihan Raya Umum Ke 13 | Hari ini 20 April, merupakan tarikh penamaan calon untuk Pilihan Raya Umum Ke 13 atau Pru 13. Untuk kita yang bakal keluar mengundi pada 5 Mei nanti, pastinya ingin tahun siapakah calon-calon yang bakal kita pangkah ketika mengundi nanti.

Ada yang akan memangkah calon berdasarkan personaliti  individu atau calon itu sendiri. Ada juga yang akan mengundi berdasarkan parti pula. Masing-masing ada cara tersendiri untuk memilih calon semasa mengundi nanti. Tak kiri apa sekalipun ciri-ciri calon pilihan kita, pastikan 5 Mei nanti kita keluar mengundi. Kita ada dua minggu lagi untuk betul-betul mengenali calon atau parti pilihan kita. Dalam dua minggu ni, calon-calon yang bertanding, pasti akan rajin menjenguk kawasan masing-masing, harap bila menang nanti pun boleh nampak mereka menjalankan amanah rakyat untuk 5 tahun akan datang.

Semak Lokasi Mengundi Untuk PRU Ke 13

Selesai sahaja proses penamaan calon ini nanti, bolelah kita tengok ‘siapa bakal lawan siapa’, terutamanya yang melibatkan nama-nama besar dan di ‘kerusi panas’ kawasan masing-masing.

Namun yang penting diharapkan proses Penamaan Calon akan berlangsung tanpa sebarang ‘gangguan’. Untuk menyemak senarai terkini nama-nama calon untuk PRU 13, korang boleh klik SINI

p/s perang bendera bakal bermula

About Puteri Kasih

Bukan seorang tuan puteri kayangan, cuma insan biasa yang meminati bidang penulisan. Mula aktif berblog sekitar tahun 2011. Seorang pencinta kucing dan bakal seorang novelis. Berpegang pada prinsip tewas tidak bererti gagal selamanya

46 comments

  1. Saya pilih mengundi …

  2. jom mengundi puteri…heehhe…

  3. Semoga semua selamat dan berjalan lancar. :)

  4. Saya pulak harapkan 6 Mei diberi cuti.hehe…

  5. Yang terplih sedang mula atur strategi..

  6. Semakin hampir semakin panas.

  7. Saya ambil perhatian calon-calon di kawasan kerusi panas jer. Kebetulan tempat saya mengundi memang kerusi panas, hehe.

  8. Puteri….. sy nak buat jualan amal rasanya ada sokongan tak :)

  9. CP nak mengundi calon muslim sahaja .. hehehe ~

  10. aik, dah lama x singgah sini, blog bertambah baru dan ceria

  11. Sy yakin rakyat Malaysia rasional untuk menetukan hala tuju sendiri. Tinggal 7 tahun untuk mencapai Wawasan 2020!
    >> Ku pilih Malaysia<<

  12. tolong undi saya yer… hehe

  13. hotlink hotlink hotlink tuk puteri..hehehe

  14. takleh nak mengundi lagi sebab pendaftaran tak siap proses lagi. Kalau tak mesti dah balik dah.. =(

  15. kat sini tak berapa nak menyengat perang bendera nya… ke saya yang tak keluar ke bandar? hehehe

  16. saya tidak tahu lagi mahu pilih calon mana satu ..

  17. Kalau tak silap tahun ini ada 1900 orang calon bagi kerusi Parlimen dan DUN. Ramai betul yang ada keyakinan diri hendak jadi pemimpin…

  18. salam =)
    hurmm..isu tgh panas..
    lagi smgu lbh utk mgundi… =)

  19. hehe kempen yg official telah bermula…

  20. lambatnya masa berlalu..tak sabar nak mengundi..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Scroll To Top