You are here: Home / Bicara Hatiku

Category Archives: Bicara Hatiku

Feed Subscription

Hantaran Dan Perkahwinan

ros merah

Hari ni baru sempat nak buka blog. Beberapa hari ni agak sibuk siapkan gubahan dulang hantaran. Musim cuti sekolah, memang ramai yang menamatkan zaman bujang. Ada sesiapa pembaca blog puterikasih.com yang baru berkahwin? Cantik tak gubahan hantaran yang puteri buat tu? Ada tujuh dulang hantaran kesemuanya dari pihak pengantin perempuan, tapi puteri kongsikan tiga je ye..malas nak upload banyak gambar. ... Read More »

Penangan Rainbow Loom Bands

Pelangi

Hebat betul penangan Rainbow Loom Bands. Pusing kiri, pusing kanan..hampir di mana-mana sahaja ada Loom Band. Getah berwarna warni yang semakin menjadi kegilaan budak-budak dan para remaja. Yang tak berapa nak remaja macam puteri ni pun tertarik juga. Tertarik je ye, tak pernah terfikir nak mencuba. Nak dijadikan cerita, semalam puteri singgah kedai untuk membeli barang untuk siapkan tempahan. Sampai ... Read More »

September Datang Lagi

september

Bulan September dah nak masuk hari yang ketiga, puteri baru nak buat entri pembukaan. Sibuk pun ye, malas menaip pun ye. Biasalah bila siang dah leka dengan kerja, malam fikir nak rehat-rehat je. Lagipun ada beberapa novel yang tengah tunggu giliran untuk dibaca, jadi mood menaip seakan terbang ke langit biru. Maaf aku tidak sempurna, kadang kala mood berblog ke laut ... Read More »

Selamat Hari Kemerdekaan Yang Ke 57

Erti kemerdekaan

Di sini lahirnya sebuah cinta….. Negara kita merdeka pada tanggal 31 Ogos 1957 dan esok kita akan menyambut Hari Kemerdekaan yang ke 57.  Dah 57 tahun negara kita merdeka kan. Pernah tak tertanya-tanya bagaimana keadaan Malaysia lagi 57 tahun akan datang.? Bertuahnya kita lahir sebagai Anak Merdeka. Tidak perlu melalui pahit getir untuk berjuang demi mendapatkan sebuah kemerdekaan. Sampaikan kadang kala kita tidak ... Read More »

Scroll To Top