You are here: Home > Isu Semasa

Category Archives: Isu Semasa

Feed Subscription

Tak Boleh Hidup Tanpa Facebook?

facebook

Cerita tentang Facebook bakal ditutup di Malaysia mula menjadi antara topik perbualan hangat. Bagi mereka yang setiap seminit kena update status, Facebook pasti dah jadi macam pasangan sehidup semati mereka. Tak boleh hidup sehari pun tanpa Facebook. Sayangkan bila orang salah guna teknologi. Kemudahan yang ada digunakan untuk memprovokasi. Sengaja mencari isu yang boleh dijadikan topik untuk memecah belahkan masyarakat. ... Read More »

Semakin Berjerebu. Apa Bacaan IPU?

Sakit Tekak Dan Batuk

Jerebu seolah dah semakin teruk di sini. Tempat korang berjerebu tak? Kalau mengikut bacaan indeks pencemaran udara (IPU) kat Seremban ni dah 117 berbanding 104 pada pukul 6 pagi tadi. Kalau korang nak semak bacaan IPU di tempat korang, boleh klik SINI IPU antara 100 -200 adalah tidak sihat. Dari apa yang puteri semak tadi, bacaan IPU paling tinggi di ... Read More »

Catuan Air Di Negeri Sembilan Dah Bemula

catuan air

Nampaknya Negeri Sembilan menjadi negeri yang pertama melaksanakan catuan air. Musim kemarau yang melanda kebanyakkan negeri di Semananjung Malaysia sejak beberapa minggu yang lalu telah menyebabkan beberapa empangan mengalami kekurangan air di tahap yang agak kritikal. Jika tidak melakukan catuan air sekarang, pastinya paras air di empangan akan menurun ke paras yang lebih kritikal. Catuan air ini melibatkan 7000 pengguna di kawasan ... Read More »

Guru Salah Mendidik Atau Murid Terlebih Manja

cikgu

Tadi puteri terbaca satu berita tentang ibu bapa yang buat laporan polis mengatakan anak mereka trauma sebab dipukul guru. Ini bukan kes yang pertama, dah banyak kali berita-berita sebegini keluar. Salah siapa? DULU Tak buat kerja rumah, cikgu rotan sekali kat tapak tangan. Balik rumah mengadu kat mak ayah. Ayah ambil rotan. Ayah gandakan denda cikgu. Dapat dua lagi rotan. ... Read More »

Scroll To Top