You are here: Home / Pendapat

Category Archives: Pendapat

Feed Subscription

Insurans.. Penting Atau Tidak?

tanda soal

Artikel kali ini puteri nak ajak korang berbincang tentang insurans. Secara umumnya ada dua jenis insurans utama. Insurans Hayat dan Insurans Am. Dua polisi ni berbeza tapi dengan tujuan yang sama, iaitu untuk melindungi. Insurans Hayat – membayar sejumlah wang kepada pemegang polisi sekiranya berlaku sesuatu yang tidak diingini seperti hilang upaya, pendapatan semasa persaraan…Manakala jika berlaku kematian kepada pemegang polisi maka ... Read More »

Senang Buat Duit Kalau Tahu Caranya

duit

Topik perbincangan minggu lepas di blog puterikasih.com,  Susah Atau Senang Buat Duit Dari Blog? Ramai juga yang mengatakan, memang susah untuk buat duit dari blog. Puteri pun tak dapat nafikan, memang susah tapi kerja mana yang tak susah kan. Kita ambil contoh segelas air di atas meja. Kalau kita asyik renung je gelas tu dan mengharapkan ianya akan bergerak sendiri ... Read More »

Jom Bincang: Buat Duit Dari Blog, Senang Atau Susah?

duit

Sebelum ni kita dah bincang tentang isu kanak-kanak yang teraniaya, hari ini pula puteri nak ajak korang berbincang tentang isu menjana pendapatan di rumah dengan berblog. Melalui pengalaman korang sendiri, susah atau senang nak buat duit dari blog? Tak kira la dengan meletakkan iklan kat blog, mempromosikan produk affiliate, menjadi penulis jemputan atau apa sekalipun cara yang berkaitan dengan blog. Pernah ... Read More »

Jangan Tunding Jari, Mainkan Peranan Sendiri

budak menangis

Dalam entri khamis lepas, puteri dah ajak rakan blogger dan pembaca blog untuk berbincang tentang kes-kes menyayat hati yang berlaku ke atas kanak-kanak akibat kecuaian ibu bapa dan kekejaman orang dewasa. Ramai juga yang telah meluahkan pandangan mereka, antaranya: Norhasniza Khalid atau lebih dikenali sebagai mama, katanya Setiap anak adalah tanggungjawab ibu dan bapa. Kita kena alert dan sentiasa berfikir ... Read More »

Scroll To Top