You are here: Home / Petua & Tips

Category Archives: Petua & Tips

Feed Subscription

Tips Menjaga Kesihatan Ketika Berpuasa

Kurma

Selamat berpuasa. Untuk artikel kali ini puteri nak kongsikan sedikit tips untuk kita menjaga kesihatan ketika berpuasa di sepanjang bulan ramadhan ini. Penting untuk menjaga kesihatan ketika berpuasa supaya badan tidak mudah terasa letih dan lemah. Nanti akan menggangu fokus untuk melaksanakan ibadah dengan sebaik mungkin kan. Antara tips penting untuk menjaga kesihatan semasa berpuasa: 1) Banyakkan Minum Air Suam – Selepas seharian berpuasa, badan ... Read More »

Tips Memilih Langsir Yang Sesuai

Cara Memilih Langsir

Entah macam mana keyword Tips Memilih Langsir Yang Sesuai boleh singgah ke blog ni. Mungkin sebab sebelum ni puteri pernah kongsi Tips Menghias Ruang Yang Sempit. Untuk tidak menghampakan mereka yang ingin tahu tentang pemilihan langsir, dalam artikel ini puteri kongsikan sedikit tips. TIPS MEMILIH LANGSIR YANG SESUAI  1) Kenal Pasti Jenis Tingkap Dan Pintu – Sebelum keluar ke kedai kain untuk ... Read More »

Tips Atasi Adunan Biskut Terlebih Keras Atau Lembik

biskut raya yang sedap

Pernah tak buat adunan biskut, lepas tu rasa macam adunan biskut tu terlebih keras ataupun terlebih lembut atau lembik. Untuk mereka yang pertama kali buat biskut, pasti akan berasa panik tengok adunan biskut tak berapa menjadi. Sebenarnya ada tips yang mudah untuk menyelesaikan masalah ini. Apa Yang Perlu Di Lakukan Bila Adunan Biskut Terlebih Keras? Antara punca utama adunan biskut ... Read More »

Khasiat Susu

susu

Susu bukan sahaja baik untuk bayi dan kanak-kanak. Tapi orang dewasa juga perlu minum susu kerana susu mempunyai banyak khasiat penting. Ramai orang dewasa yang tidak berapa gemar minum susu. Puteri salah seorang darinya. Tapi kalau susu perisa coklat, minum bergelas-gelas pun tak jadi masalah. Kira samalah, susu juga kan..hehe Mengapa perlu minum susu? Susu adalah minuman yang sangat berkhasiat dan ... Read More »

Scroll To Top