You are here: Home > Santai

Category Archives: Santai

Feed Subscription

Teka Gambar: Kenali Ulam-ulaman

Jangan Di Tanya Salah Siapa

Jom kenali ulam-ulaman. Suka tak makan ulam? Elok amalkan makan ulam-ulaman untuk kesihatan. Lama tak buat entri santai yang tak perlu menaip panjang. Mula-mula nak buat artikel Wordless je tapi puteri olah sikit jadi artikel teka teki. Cuba teka nama 4 jenis ulam kat bawah ni. Gambar 1   Gambar 2 Gambar 3 Gambar 4 Macam mana..kenal tak?   Read More »

Jenis-jenis Keju Di Pasaran

Keju Mozzarella

Siapa suka makan keju? Artikel ni puteri nak kongsikan tentang jenis-jenis keju yang berbeza di pasaran. Bukan sahaja berbeza dari segi nama, tapi juga berbeza dari segi rupa dan penggunaan. Sebenarnya ada lebih dari 400 jenis keju di seluruh dunia tapi bukan semua jenis keju tu boleh didapati di negara kita. Selain dimakan begitu sahaja bersama roti atau biskut, keju juga ... Read More »

Buah-Buahan, Jus Dan Cuaca Panas

air kelapa segar

Sejak kebelakangan ini setiap hari panas terik. Minum air berbotol-botol pun rasa tak cukup. Tetap rasa haus. Tekak pun cepat rasa kering. Semua ni berpunca dari proses dehidrasi bila badan asyik berpeluh. Malah cuaca yang panas juga menyebabkan kulit lebih berminyak dan mulalah geng-geng jerawat tumbuh di muka. Selain air, pengambilan buah-buahan juga sangat membantu ketika musim cuaca panas. Tidak kira dimakan ... Read More »

Gubahan Buah Kreatif

Buah Strawberi

Puteri pantang nampak benda-benda yang kreatif, gubahan-gubahan yang unik… pasti tertarik. Contonya macam buah strawberry yang diukir menjadi sekutum mawar merah. Hanya dengan menggunakan pisau, buah strawberi tu boleh berubah jadi ros merah. Cantik dan kreatif kan. Sesuai nak dibuat sebagai gubahan hantaran perkahwinan. Korang rasa boleh buat sendiri tak? Kalau rajin berlatih pasti boleh. Tapi kalau percubaan pertama mungkin ... Read More »

Scroll To Top