Ciri-Ciri Lelaki Yang Boleh Dijadikan Calon Suami

Setiap wanita pastinya ingin memiliki seorang lelaki yang baik dan cukup sempurna di matanya untuk dijadikan calon suami. Namun adakalanya kita sebagai wanita seringkali terkeliru untuk memilih calon yang sesuai. Agaknya apakah ciri-ciri yang penting yang perlu ada dalam diri seseorang lelaki yang melayakkan dirinya untuk menjadi seorang calon suami yang baik? Berkemampuan Tidak bermaksud seorang wanita perlu memilih lelaki ... Read More »

Memahami Hati Seorang Lelaki

Dalam kehidupan setiap wanita pastinya ada insan yang bergelar lelaki. Begitu juga dalam kehidupan puteri, ada ayah, ada pak sedare, ada abang-abang dan adik-adik sepupu dan ada si dia. Tidak lupa juga rakan-rakan lelaki yang lain. Adakalanya terfikir juga, adakah hati lelaki ini sekompleks hati wanita? Selalunya orang lelaki akan cakap, hati wanita ni sukar untuk difahami. Ye eh hati ... Read More »

A True Story

Puteri nak share kisah benar ini dengan korang. Kisah ini telah berlaku di Arab Saudi. Cerita ni puteri terbaca petang tadi di FB dan Puteri rasa ia sesuatu kisah yang perlu di kongsikan bersama sekadar buat renungan. “After performing Salat Al Maghrib, she put her make-up, wore her beautiful white dress preparing herself for her wedding party, Then she heard ... Read More »

Rindu Puteri Ke?

Lama tak update blog ini. Ceh macamlah lama sangat kan. Sedangkan baru 4 hari je. Blogwalking pun dah kurang dah. Sekali sehari je. Kesian blog terabai..hukk Ramai yang dah bertanya, kenapa lama tak update entri. Tak sangka korang ni rindu juga kat entri-entri puteri eh? Ada yang tanya, puteri pergi bercuti ke? Eh kalau bercuti, takdenyer puteri nak balas jejak ... Read More »

Ikhlas Buatmu Wahai Ayah

  Selamat Hari Bapa, mungkin ucapan ringkas dari seorang anak itu sudah cukup untuk menceriakan hari seorang bapa. Namun puteri yakin, setiap antara kita mempunyai ucapan kata-kata istimewa yang lahir dari hati yang ikhlas untuk disampaikan kepada seorang lelaki yang bergelar ayah. Cuma ada tika dan saatnya, kata-kata itu terasa berat untuk disampaikan secara berdepan dengan ayah. Lidah terasa kelu. ... Read More »

Dedikasi Untukmu Ayah

Ayah, Abah, Papa, Daddy, Baba….walau apa pun gelaran yang diberikan, ianya tetap istimewa. Sempena hari bapa, puteri nak beri peluang pada korang untuk dedikasikan ucapan pada ayah tersayang, tidak kira yang masih bersama kita ataupun yang telah kembali kepada penciptaNYA. Bayangkan ayah sedang berdiri dihadapan korang. Apakah kata-kata yang teringin sangat korang sampaikan. Setiap dedikasi yang ditinggalkan di ruang komen ... Read More »

Tips Mengembirakan Hati

Ada saat dan tikanya kita akan berasa sedih, kecewa mahupun sengsara. Saat itu emosi akan berubah menjadi tidak stabil. Sebenarnya tak elok untuk kita berasa sedih untuk tempoh masa yang lama. Kita sepatutnya bijak mengatasi rasa sedih, kecewa dan sengsara tersebut dengan sebaiknya. Tips Untuk Mengembirakan Hati Latih Minda Untuk Melupakan Kenangan Pahit Kita seringkali berasa sedih bila mengingat kembali ... Read More »

Artis Saman Menyaman Dah Menjadi Trend?

See You In Court. Alahai, isu saman menyaman ni dah menjadi seumpama permainan mahupun trend dalam dunia hiburan tempatan. Cakap sikit…saman, salah sikit…saman. Nampaknya cara berbincang secara baik dah semakin lenyap. Isu terbaru yang sedang hangat diperkatakan adalah antara dua artis jelitawan iaitu Neelofa dan Anzalna Nasir. Kadang-kadang puteri tertanya-tanya juga, bila saman-menyaman ni, menguntungkan tak mana-mana pihak? Apa yang ... Read More »