Artikel Terkini

Ini Kisah Puteri

tanda soal

Begitu cepat masa berlalu, pejam celik bulan Oktober dah bakal melabuhkan tirainya. Tinggal dua bulan sahaja lagi sebelum tahun 2014 pula meninggalkan kita. Bagaimana dengan azam 2014? Sudah tercapai atau belum? Tahun 2014, puteri impikan untuk memiliki novel sendiri. Untuk sesiapa yang dah lama setia dengan blog puterikasih.com, pasti sedia maklum yang dulu puteri rajin kongsi artikel e-novel kat sini. ... Read More »

Cara Buat Jeruk Asam Boi Viral

Jeruk Asam Boi

Resipi jeruk asam boi sudah menjadi viral di FB. Semua nak tahu cara buat jeruk asam boi. Ada yang letak mangga, ada yang letak epal hijau, ada juga yang letak jambu. Tidak kira buah apa pun yang digunakan, bahan yang harus ada adalah asam boi. Setiap hari buka FB tengok ada je yang update status berkenaan jeruk asam boi. Ada ... Read More »

Khasiat Anggur Untuk Kesihatan

Anggur

Setiap jenis buah-buahan ada khasiatnya yang tersendiri. Untuk entri kali ini puteri nak kongsikan tentang khasiat buah anggur untuk kesihatan. Dari apa yang puteri baca, anggur memang berkhasiat dan mampu untuk mengurangkan risiko pelbagai jenis penyakit. Antaranya : Kanser – Anggur dapat mengurangkan risiko pertumbuhan kanser dan juga bertindak sebagai antioksidan yang melawan kanser. Buah Pinggang – Anggur boleh mengurangkan tahap ... Read More »

Kebaikan Mandi Air Sejuk

Rahsia Mandi Air Sejuk

Musim hujan begini, puteri yakin ramai yang mandi air panas setiap pagi, dengan alasan nak memanaskan badan. Tetapi kalau kita tahu kebaikan mandi air sejuk, lepas ini air sejuklah yang akan menjadi pilihan setiap kali mandi. Tadi ketika membelek majalah mingguan wanita, puteri terjumpa artikel berkaitan rahsia mandi air sejuk. Rupanya ada banyak juga kebaikan jika kita mandi dengan air ... Read More »

Kejadian Di Pasar Antara Tauke Dan Pelanggan

persoalan

Puteri nak kongsikan satu cerita yang berlaku semalam Apa yang puteri kongsikan ni bukan untuk membuka aib sesiapa tetapi sekadar renungan untuk diri sendiri dan juga semua pembaca blog ini. Semalam puteri ke pasar, hujung minggu biasanya suasana di pasar besar agak sesak. Singgah di satu gerai yang menjual serai, kunyit, lengkuas, bawang…. Tauke gerai tu seorang lelaki warga emas, ... Read More »

Scroll To Top