Artikel Terkini

Selamat Hari Kemerdekaan Yang Ke 57

Erti kemerdekaan

Di sini lahirnya sebuah cinta….. Negara kita merdeka pada tanggal 31 Ogos 1957 dan esok kita akan menyambut Hari Kemerdekaan yang ke 57.  Dah 57 tahun negara kita merdeka kan. Pernah tak tertanya-tanya bagaimana keadaan Malaysia lagi 57 tahun akan datang.? Bertuahnya kita lahir sebagai Anak Merdeka. Tidak perlu melalui pahit getir untuk berjuang demi mendapatkan sebuah kemerdekaan. Sampaikan kadang kala kita tidak ... Read More »

Khasiat Daun Pegaga

Pegaga

Untuk artikel kali ini, puteri nak kongsikan tentang Khasiat Daun Pegaga. Sebelum itu dalam artikel Kenali Ulam-ulaman, puteri ada berkongsi 4 gambar ulam yang berbeza. Di antara keempat gambar itu, yang paling popular adalah Daun Pegaga…ramai yang kenal. Rasa daun pegaga agak manis dan baunya yang wangi dikatakan menjadi antara ulam pembuka selera. Biarpun bersaiz kecil, pegaga memang berkhasiat dan kaya ... Read More »

Teka Gambar: Kenali Ulam-ulaman

Jangan Di Tanya Salah Siapa

Jom kenali ulam-ulaman. Suka tak makan ulam? Elok amalkan makan ulam-ulaman untuk kesihatan. Lama tak buat entri santai yang tak perlu menaip panjang. Mula-mula nak buat artikel Wordless je tapi puteri olah sikit jadi artikel teka teki. Cuba teka nama 4 jenis ulam kat bawah ni. Gambar 1   Gambar 2 Gambar 3 Gambar 4 Macam mana..kenal tak?   Read More »

Jenis-jenis Keju Di Pasaran

Keju Mozzarella

Siapa suka makan keju? Artikel ni puteri nak kongsikan tentang jenis-jenis keju yang berbeza di pasaran. Bukan sahaja berbeza dari segi nama, tapi juga berbeza dari segi rupa dan penggunaan. Sebenarnya ada lebih dari 400 jenis keju di seluruh dunia tapi bukan semua jenis keju tu boleh didapati di negara kita. Selain dimakan begitu sahaja bersama roti atau biskut, keju juga ... Read More »

Buat Duit Dengan Advertorial.MY

Buat duit dengan blog

Tahu tak yang korang boleh buat duit dengan Advertorial.MY. Kalau berminat untuk jana pendapatan dengan blog, sila baca artikel ini sampai ke baris akhir. Untuk yang serius nak buat duit je. Kepada yang tak berminat nak buat duit pun boleh juga baca, mana tahu lepas baca artikel ni, korang akan berminat nak mencubanya. Apa itu Advertorial.MY? Advertorial.MY adalah satu ruang ... Read More »

Scroll To Top